Okyanusya ve Sevdalinka


adım adım sana yaklaşıyorum okyanusya
ama senden önce ve senden sonra 
diye hep hayatımı ikiye ayırıyorum
sana giden yollarda olduğum sürece
yanlış ve bir o kadar sakıncalı
insanlarla temas kuruyorum

bu beni yorsa da
biliyorum ki o yolların hepsi sana çıkmakta
nerde nasıl kiminlesin bilmiyorum
bense kendimden emin
varlığına inanıyorum
yalnızlık nedir bilir misin yokluğunda
hep başka bedenlere sığınmanın verdiği
o dayanılmaz çaresizliği yaşıyorum
ne kimseyi kırmak ne de hayal kırıklığına uğratmak
yok lugatımda
ama seni aramakla mı geçecek bu ömrüm
sana ne zaman kavuşacağım okyanusya

aklımla ruhumun arasında bir yerdesin
biri konuşsa diğeri susuyor karşında
öyle bir uyum bizi bulmalı ki
ne aklımız ne de hislerimiz
savaşmalı aramızda...

sen diğer sen'i bende
ben ise diğer ben'i sende görmeliyim
tek bir sözcük bile bizi anlatmaya yetmemeli
aşk ansızın kapımızı çalmadan içeri girmeli
gözümüzde öyle bir ışık parlamalı ki
usulca eğilip kulağıma
nerelerdeydin ey sevgili sevdalinka
hangi şehirlerde geceledin demeliyiz...

Yorumlar

Popüler Yayınlar